Obchodní podmínky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY

pro internetový obchod www.vitalmix.cz
účinné od 1. 1. 2025


1. Obecná ustanovení

1.1. Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují práva a povinnosti mezi společností
VITALMIX s.r.o., Jakubov 139, 900 63, Slovenská republika, IČO: 53313861, DIČ: SK2121352959,
zapsanou v OR vedeném Okresním soudem Bratislava I, oddíl Sro, vložka 148329/B
(dále jen „prodávající“),
a zákazníkem (dále jen „kupující“) využívajícím internetový obchod www.vitalmix.cz.

1.2. Veškeré smluvní vztahy mezi prodávajícím a kupujícím s bydlištěm či sídlem v České republice se řídí právním řádem České republiky, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

1.3. Tyto VOP se nevztahují na případy, kdy kupující nakupuje zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo jako právnická osoba. Takový vztah se řídí individuálně sjednanými podmínkami.

1.4. Prodávající je oprávněn odmítnout uzavření kupní smlouvy s kupujícím, který vystupuje jako podnikatel.


2. Uzavření kupní smlouvy

2.1. Prezentace zboží na www.vitalmix.cz má pouze informativní charakter a nejde o návrh na uzavření smlouvy.

2.2. Kupující provedením objednávky vytváří závazný návrh na uzavření kupní smlouvy.
Prodávající potvrdí přijetí objednávky e-mailem – toto potvrzení není akceptace návrhu.

2.3. Kupní smlouva vzniká okamžikem odeslání zboží prodávajícím, nebo výslovným e-mailovým potvrzením, že objednávku přijímá.

2.4. Kupující může objednávku zrušit bez sankcí do okamžiku odeslání zboží.

2.5. Ceny uvedené na webu jsou v českých korunách včetně DPH.

2.6. Kupní smlouva je uzavírána v českém jazyce a prodávající ji archivuje po nezbytnou dobu.


3. Platební podmínky

Kupující může zboží uhradit:

a) platební kartou nebo hotově u přepravce při převzetí
b) bezhotovostně převodem na účet prodávajícího,
c) online kartou Visa/Visa Electron/Mastercard

Prodávající zasíla kupujícímu daňový doklad elektronicky na email v den odevzdání přepravci.


4. Dodání zboží

4.1. Náklady na dopravu hradí kupující dle cen na www.vitalmix.cz.

4.2. Kupující je povinen při převzetí zásilky zkontrolovat obal a případné poškození ihned oznámit přepravci. Zásilku s evidentním porušením obalu může odmítnout.

4.3. Pokud je nutné opakované doručení z důvodů na straně kupujícího, hradí kupující náklady opakovaného doručení.


5. Odstoupení od smlouvy (spotřebitel)

5.1. Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů od převzetí zboží.

5.2. Odstoupení odešle kupující na e-mail info@vitalmix.sk nebo písemně na adresu prodávajícího. Odstoupení od smlouvy musí být prodávajícímu odeslány v této lhůtě prostřednictvím emailu nebo písemně na adresu prodávajícího a kupující může využít vzorový formulář.

5.3. Kupující vrátí zboží do 14 dnů od odstoupení. Náklady na vrácení hradí kupující.

5.4. Prodávající vrátí kupní cenu (včetně nejlevnější varianty poštovného) do 14 dnů, ne však dříve, než obdrží zboží nebo prokázání jeho odeslání.

5.5. Nelze odstoupit od smlouvy dle § 1837 občanského zákoníku, zejména:
– u zboží v uzavřeném obalu, které nelze vrátit z hygienických důvodů po otevření,
– u zboží smíšeného neoddělitelně s jiným.

5.6. Pokud je vrácené zboží poškozené či opotřebené, může prodávající uplatnit nárok na náhradu škody.

5.7. Byl-li ke zboží poskytnut dárek, vrací jej kupující spolu se zbožím.


6. Práva z vadného plnění (reklamace)

6.1. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady a má:
a) sjednané nebo obvyklé vlastnosti,
b) odpovídající množství a jakost,
c) vhodnost k účelu, který je obvyklý,
d) shodu se vzorkem, je-li uveden.

6.2. Práva z vadného plnění se neuplatní u zboží se slevou pro vadu, kterou je zboží již zatíženo.

6.3. Projeví-li se vada do 6 měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.

6.4. Pokud jde o podstatné porušení smlouvy, kupující může požadovat:
a) výměnu věci,
b) opravu,
c) slevu z ceny,
d) odstoupení od smlouvy.

6.5. Volbu práva uplatní kupující při reklamaci a nemůže ji později změnit bez souhlasu prodávajícího.

6.6. Reklamace se uplatňují na adrese: Kláštorné námestie 64, 901 01 Malacky, Slovensko.

6.7. Prodávající vyřídí reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů.

6.8. Stížnosti se řeší přes e-mail info@vitalmix.sk.


7. Ochrana osobních údajů (GDPR)

7.1. Správcem osobních údajů je prodávající.

7.2. Osobní údaje kupujícího jsou zpracovávány pro účely uzavření a plnění smlouvy dle čl. 6 odst. 1 písm. b) GDPR.

7.3. Pro zasílání obchodních sdělení je vyžadován souhlas kupujícího dle čl. 6 odst. 1 písm. a) GDPR.

7.4. Osobní údaje jsou uchovávány nejdéle 5 let pro účely případných reklamací.

7.5. Kupující má právo na přístup, opravu, výmaz, omezení zpracování, námitku a přenositelnost.

7.6. Kompletní informace o GDPR jsou dostupné na www.vitalmix.cz/ochrana-osobnich-udaju.

7.7. Dozorovým orgánem je Úřad pro ochranu osobních údajů (ČR).


8. Registrace a uživatelský účet

8.1. Kupující se může dobrovolně registrovat na www.vitalmix.cz. Registrací potvrzuje seznámení s VOP.

8.2. Kupující uvádí pravdivé a aktuální údaje a v případě změn je okamžitě aktualizuje.

8.3. Prodávající může registraci zablokovat při podezření na podvodné jednání.

8.4. Uživatelský účet může být krátkodobě nedostupný z důvodu údržby.

8.5. Produkty lze objednat i bez registrace.


9. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů (ADR)

9.1. Pokud kupující – spotřebitel – není spokojen se způsobem, jakým prodávající vyřídil jeho reklamaci nebo stížnost, může podat návrh na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu subjektu k tomu určenému podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

9.2. Příslušným subjektem pro mimosoudní řešení sporů mezi spotřebitelem a prodávajícím v České republice je:

Česká obchodní inspekce (ČOI)
Ústřední inspektorát – oddělení ADR
Štěpánská 567/15
120 00 Praha 2
Web: https://www.coi.cz
E-mail: adr@coi.cz

9.3. Spotřebitel může návrh podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy u prodávajícího uplatnil své právo, které je předmětem sporu.

9.4. Prodávající není povinen ani ochoten účastnit se mimosoudního řešení spotřebitelských sporů před Českou obchodní inspekcí, pokud zvláštní právní předpis nestanoví jinak.

9.5. Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se zahajuje výhradně na návrh spotřebitele. Náklady řízení nese každá strana samostatně.


10. Závěrečná ustanovení

10.1. Aktuální znění VOP je vždy dostupné na www.vitalmix.cz.

10.2. Prodávající může VOP kdykoli změnit; změna je účinná jejím zveřejněním na webu.

10.3. Pokud je některé ustanovení neplatné, ostatní zůstávají v platnosti. Strany nahradí neplatné ustanovení ustanovením odpovídajícím jeho účelu.

10.4. Právní vztahy neupravené těmito VOP se řídí právním řádem České republiky.